Sunday, September 6, 2009

Nur Kasih

Nur Kasih episod 15

"itu namanya Tuhan nk menguji...biasanya kalau Tuhan nk bg sesuatu yg baik,Dia akan uji kte ngan sesuatu bnde yg payah...Dia nk tgk sejauh mne kesabaran kte...kdg2 kte pon ade buat salah...Tuhan nk tegur tu"

Lagi satu dialog menarik dlm drama ni...mmg tersangat meninggalkan kesan dlm hati aku

Situasi skang ni mmg byk menguji kesabaran aku...byk sgt mslh yg melanda...kalau psl study tu x payah nk ckp ape la,dah nme pon student...skng ni,aku plg lemah ble masalah yg melibatkan perasaan

Mslh dia menghilangkn diri tanpa khabar berita walau sekelumit pon...ditambah plak ngan kehadiran pompuan tu...membuatkan aku tersangat keliru...

Mgkn mmg btl aku ade melakukan kesalahan yg aku x sedar atau pon aku buat2 x sedar...lantas Tuhan mau menguji aku...menguji sejauh mne tahap kesabaran aku...

"Ya Tuhan...Kau tabahkanlah hati aku dlm mengharungi dugaanMu...sesungguhnya aku adalah hambaMu yg lemah...Jadikanlah aku hambaMu yg mempunyai sifat sabar...sesungguhnya hanya Kau yg mengetahui segala yg terbaik untukku....Amin"

No comments: